Wednesday, December 21, 2005

A new Mao suit for the post-historical man

They aren’t kidding. I swear they’ve drunk the kool-aid. Somehow they were convinced by an NGO that the uniform clothing items that they import are purchased from countries that aren’t PC enough:

«Les chemins de fer français ont décidé de rhabiller leur personnel en vêtements issus du commerce équitable, pour ancrer davantage l'entreprise publique dans le développement durable dont elle a fait un des axes de son projet industriel.

A l'occasion d'un marché de Noël - artisanat et produits issus du commerce équitable du monde - installé pour deux jours au siège de l'entreprise publique, à Paris, la SNCF a signé, en présence de son président Louis Gallois, avec l'ONG Yamana, le programme "fibre citoyenne", une démarche progressive de développement durable pour les entreprises textiles.

Actuellement, les casquettes des agents de la SNCF sont fabriquées en France, les gilets jaunes et blancs en Tunisie, les chemises en Chine, l'uniforme de sécurité en Bulgarie, les ceintures à Taïwan...

La SNCF se donne de 12 à 18 mois pour rhabiller ses personnels en vêtements équitables sachant qu'elle a 300 établissements qui passent commande. Elle entend également sensibiliser ses agents à travers les comités d'entreprise qui seront encouragés à organiser des marchés de Noël ou autres ventes de produits équitables.»
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«The French railroad network decided to equip their personnel in fair trade clothing, to commit the state owned company in sustainable development as one of the company’s guiding principals.

In time for Christmas they set up a “fair trade” crafts and products Christmas market for two days on company premises in Paris. SNCF signed the deal in the presence of its president Welsh Louis with the Yamana (an NGO). The program is called "citizen’s fibers" and is considered by them to be a progressive step in sustainable development the textile companies.

Currently, the caps of the SNCF employees are manufactured in France, the yellow waistcoats and white in Tunisia, their shirts in China, the safely uniforms, and their belts in Taiwan.

The SNCF is given from 12 to 18 months to rekit its’ personnel in “fair trade” clothing knowing that it has 300 purchasing entities within the network. It also intends to sensitize its agents through the worker’s councils to organize “fair trade” Christmas markets for sales of other goods.»
This moronic conceit will cost the rail network which is a state monopoly (and thus the taxpayer) 20 million euros a year.

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